Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012

Προβληματισμός για την Ερευνητική Εργασία

Μετά το τέλος του Α΄ τετραμήνου κι αφού ολοκληρώσαμε τις ερευνητικές εργασίες αρκετοί από εμάς αντιμετώπισαν ζητήματα όπως περιγράφονται στο άρθρο:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_30/12/2011_467718

 
Η δική μου εμπειρία από την εργασία με θέμα "Παγκόσμιος Ιστός, η Ψηφιακή μας Κοινωνία", είναι ότι σε γενικές γραμμές, αν και δυσκολεύτηκαν, οι μαθητές τελικά συνεργάστηκαν. Ωστόσο επειδή κάποιοι (λίγοι) δεν δούλεψαν, οι υπόλοιποι δεν είναι πεπεισμένοι για  το αποτέλεσμα της περίφημης "συνεργατικής μάθησης"!


Την αντιγραφή επικόλληση την ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑ ρητά! Δεν είναι και δύσκολο να το διαπιστώσει κανείς (δείχνοντας ότι η Google βρίσκει πολύ εύκολα μια φράση που είναι ήδη καταχωρημένη). Παρότι λοιπόν δεν έγινε αντιγραφή επικόλληση φάνηκε ότι δύσκολα οι μαθητές αποκωδικοποιούν τις πληροφορίες για να τις κάνουν δικές τους... όντως  δεν έχουν μάθει να δουλεύουν κριτικά.

Επιπλέον οι μαθητές δυσκολεύτηκαν πολύ με την ιδέα της παρουσίασης της εργασίας σε όλο το σχολείο, ωστόσο μετά την παρουσίαση αναγνώρισαν ότι τους άρεσε η διαδικασία. Προσωπικά πιστεύω ότι αντιλήφθηκαν την ανάγκη να έχουν κατανοήσει πλήρως αυτά που κλήθηκαν να πουν και επιπλέον φάνηκε πως ακόμη και οι μαθητές που δεν δούλεψαν ενδιαφέρθηκαν για το περιεχόμενο της παρουσίασης. Έτσι ευελπιστώ ότι στο επόμενο τετράμηνο έχοντας υπόψη και την τελική παρουσίαση θα ενεργοποιηθούν όλοι περισσότερο.

Τέλος για να κάνω και την αυτοκριτική μου θα έλεγα ότι δυσκολεύτηκα τόσο στη σχεδίαση του θέματος, όσο και  στο χωρισμό και στο συντονισμό των ομάδων. Συχνά ακόμα και  το δίωρο φαινόταν λίγο και δεν προλάβαινα να απαντήσω σε ερωτήματα που "έπεφταν" ταυτόχρονα από όλες τις ομάδες τριγύρω.

Κάθε αρχή όμως όντως είναι δύσκολη και γνωρίζουμε ότι η εμπειρία στην τάξη αποκαθιστά πολλές δυσκολίες.



1 σχόλιο:

  1. Συνάδελφε,συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σε όλες τις παραμέτρους που ανέφερες. Προσθέτω μόνο ότι τελικά αξίζε και αξίζει τον κόπο. Καλή συνέχεια σε όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή