Ερευνητικές Εργασίες

Σ αυτή τη σελίδα μπορούμε να ανεβάσουμε υλικό από Ερευνητικές Εργασίες που υλοποιήσαμε.

1. Παγκόσμιος Ιστός: Η ψηφιακή μας Κοινωνία
Σκοπός της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας είναι να αναπτύξουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ώριμη «πληροφοριακή συμπεριφορά», δηλαδή τέτοια ψυχοκοινωνική στάση ώστε να διαμορφώσουν κριτική σκέψη και να εκδηλώσουν ενεργό συμμετοχή και πολιτική βούληση στη χρήση των νέων Web 2.0 τεχνολογιών του διαδικτύου. Οι μαθητές μέσα από τη συνεργασία και τη συλλογική προσπάθεια θα έρθουν σε επαφή με τις νέες αυτές τεχνολογίες, την ορθή χρήση τους και την αποφυγή των κινδύνων.
Τα ερευνητικά ερωτήματα που τίθενται είναι τα εξής:
Παρουσίαση και χρήση των Web 2.0 τεχνολογιών: κοινωνικά δίκτυα, blogs, wiki κ.λπ. τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, η χρησιμότητα και οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι.
Αναζήτηση, εύρεση και αξιολόγηση της  πληροφορίας στο διαδίκτυο. Είναι κάθε πληροφορία στο διαδίκτυο αξιόλογη; Πως μπορούμε να εντοπίσουμε έγκυρη πληροφορία και ποιος είναι ο βαθμός εγκυρότητας.
Ψηφιακή ασφάλεια: ορθολογική χρήση, προστασία από παράνομο περιεχόμενο, προστασία από ιούς, κωδικοί ασφαλείας κ.λπ..
Η Ελληνική γλώσσα στο διαδίκτυο: Η σωστή χρήση της γλώσσας σε όλες τις εκφάνσεις τις καθημερινότητας είναι πολύ σημαντική, το ίδιο ισχύει  και στην ψηφιακή πραγματικότητα λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες που τη διέπουν (π.χ. αντιμετώπιση φαινομένων τύπου greeklish, έλλειψη μη λεκτικής επικοινωνίας).
Οικονομία και διαδίκτυο: Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει μια οικονομική ευκαιρία (π.χ. προβολή προϊόντων, έσοδα διαφημίσεων από τοπικούς φορείς), μπορεί όμως να αποτελέσει και ένα πολύ καλό τρόπο προώθησης του καταναλωτισμού.
Διαδικτυακά παιχνίδια: Εθισμός και προβληματικές συμπεριφορές ή μαθησιακή ευκαιρία και κοινωνικοποίηση;
Κοινωνικά δίκτυα και ιστολογία ως τρόποι πολιτικής συμμετοχής: Θα γίνει καταγραφή και παρουσίαση ιστότοπων με τέτοια χαρακτηριστικά. Επίσης θα εξετάσουμε τους τρόπους πολιτικής συμμετοχής σε τοπικούς δήμους και κυβερνητικές ιστοσελίδες. 

Κάποια από τα αποτελέσματα της έρευνας τα αποτυπώσαμε με τους μαθητές στο blog:
http://e-eighteen.blogspot.com/